مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-20سياسي

انس با کتاب خوانی ملازم همیشگی طلاب باشد


یکی از ضروریات امروز در حوزه های علمیه، انس و الفت بیشتر با کتاب خوانی است همان طور که اساتید بزرگ راز عالم شدن را الفت با کتاب و مطالعه می دانستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کتاب خوانی اظهار داشت: امام صادق(ع) به مفضل می فرماید: بنویس و دانش خود را در میان برادرانت منتشر کن و چون بمیری این دانش را برای فرزندانت به عنوان میراث جاودانه نگاه دار چراکه زمانه ای پرآشوب بر مردم می رسد که در آن زمان جز با کتاب های خود همدم نشوند.

وی در ادامه به روایت دیگری از پیامبر(ص) در خصوص اهمیت کتاب خوانی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند که دانش را پیش از رفتن دانشمندان بنویسید چراکه با رفتن دانشمندان و عالمان نیز علم خواهد رفت، ازاین رو رفتن علم به درگذشت دانشمندان است.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز به آثار کتاب خوانی در جامعه امروز پرداخت و تصریح کرد: ماندگار شدن یاد و خاطره بسیاری از علما به این دلیل است که اثری از خود به جای گذاشته اند، نبی مکرم اسلام(ص) نیز می فرماید، هرگاه انسان بمیرد دست او و عمل او از دنیا قطع شده، مگر در سه مورد، که نخست آن صدقه جاریه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انس با کتاب خوانی ملازم همیشگی طلاب باشد

انس با کتاب خوانی ملازم همیشگی طلاب باشد