مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 14:502020-11-20فرهنگي

تصویری که بعد از یک قرن هنوز تکان دهنده است!


در میان شاهکارهای تاریخ هنر، شاخص ترین اثری که از دنیای هنر و زیبایی فراتر رفته و به نمادی بصری از رنج روحی انسان در ورطه اضطراب های ابدی تبدیل شده، - در میان شاهکارهای تاریخ هنر، شاخص ترین اثری که از دنیای هنر و زیبایی فراتر رفته و به نمادی بصری از رنج روحی انسان در ورطه اضطراب های ابدی تبدیل شده، تابلوی جیغ اثر جاودانه هنرمند نروژی ادوارد مونک است که پس از یک قرن همچنان تصویری تکان دهنده از زمانه به نظر می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا سمیع آذر ـ نویسنده و پژوهشگر تاریخ هنر ـ در مطلبی با عنوان فریادها و نجواها! درباره جیغ ـ شاهکار مونک ـ با یادآوری اینکه این هنرمند یک سال قبل از آفرینش این تابلو نقاشی، تابلوی حال ناخوش در غروب؛ ناامیدی را نقاشی کرد که اولین اپیزود از غروبی کابوس گونه بود، در توضیح این مطلب نوشته است: این اثر مشتمل بر سه فیگور و منظره ای در سه بخش بود.

آسمان آتشین با خطوط منحنی و فام های زرد و قرمز، دشت ساحلی تاریک در سبز و آبی و پل شیب دار که با خطوط نرده ها به عمق می رود.

در پیش زمینه مردی خاموش که نشان از خود مونک دارد، غرق در افکار خویش به منظره محزون خیره شده، گویی دنیا برای او به پایان رسیده است.

دو مرد دیگر در انتهای پل او را ترک کرده و دور می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویری که بعد از یک قرن هنوز تکان دهنده است!

تصویری که بعد از یک قرن هنوز تکان دهنده است!