مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 15:502020-11-20اقتصادي

افزایش 15 درصدی تولید زعفران در چهارمحال و بختیاری


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 15 درصدی تولید زعفران در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی، ابراهیم شیرانی سطح زیر کشت محصول زعفران در این استان را 238 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته در این استان از 200 هکتار سطح زیر کشت حدود 800 کیلوگرم محصول زعفران برداشت شد که امسال با توجه به افزایش سطح زیر کشت و توجه به بحث آموزش و ترویج بهره برداران، افزایش تولید محصول رخ داده است.

به گفته وی، با توجه به شرایط اقلیمی در استان طی چند سال گذشته، کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب بَر از جمله زعفران اقدام کرده اند، که کشت زعفران از برنامه های بلند مدت دولت در تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در آب بخش کشاورزی است.

شیرانی با اشاره به افزایش درآمد بهره برداران از محصول زعفران با تغییر الگوی کشت، تصریح کرد: در زمان برداشت زمینه اشتغال موقت بیش از 50 نفر در هر هکتار فراهم می شود که طبق بررسی کارشناسان آموزش و ترویج سازمان، از هر هکتار مزارع استان چهار کیلوگرم گل این محصول به دست آمده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات بیش از 80 درصد از محصول زعفران تولیدی این استان به خراسان رضوی خبر داد و گفت: زعفران تولیدی این استان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 15 درصدی تولید زعفران در چهارمحال و بختیاری

افزایش 15 درصدی تولید زعفران در چهارمحال و بختیاری