مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 21:152020-11-20فرهنگي

ناگفته هایی از دکتر علی شریعتی به روایت محمدعلی نجفی


حسینیه ارشاد که کافه و دانشگاه نبود که در آن بتوانی به آسانی از سینمای روز جهان بگویی، تئاتر به صحنه ببری و شعرهای فروغ و اخوان را دکلمه کنی، - باید در آن دوره زندگی می کردی تا درک کنی گفتن این سخنان آسان است ولی انجام دادنش در یک محیط مذهبی و در برابر سنت های جاافتاده، کارزاری است بزرگ.

ولی دکتر شریعتی چنین مردی بود با این گونه تفکر و آن گونه شجاعت و جسارت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوم آذر ماه سالروز تولد دکتر علی شریعتی است.

مردی که با سحر کلامش، با اندیشه نابش و با جادوی گفتارش، در ذهن و جان چندین نسل حضوری اثرگذار داشته است ولی ما امروز نمی خواهیم تنها از شریعتی اسلام شناس یا تئوریسین انقلابی سخن بگوییم.

ما تلاش می کنیم گرد و غبار سالیان سپری شده را کنار بزنیم و چهره کاملی از این مرد ببینیم؛ شریعتی در هیات منتقد و البته مشوق فرهنگ و هنر.

همو که جوانان آن دوره را به ساخت فیلم و اجرای تئاتر تشویق می کرد، فیلم های جریان ساز سینمای جهان را برایشان تحلیل می کرد و با خواندن شعر شاعران معاصر، آنان را به شوق می آورد.

نسل ما شاید آخرین نسلی است که در قفسه کتابخانه ها تشنگی خود را با نوشیدن واژگان او در میان سطور کتاب های افستی سیراب می کرد، کلام او در ما قدرتی بیدار می کرد و یادمان می آورد که ما نوع انسان هستیم و در برابر جهان مسئول.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی از دکتر علی شریعتی به روایت محمدعلی نجفی

ناگفته هایی از دکتر علی شریعتی به روایت محمدعلی نجفی