مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 04:302020-11-21اقتصادي

صحنه می تواند شهر ملی گیلاس شود


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه گفت: این شهرستان قابلیت آن را دارد که به عنوان شهر ملی گیلاس ثبت شود.

- فرهاد حاتمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ظرفیت های بالای شهرستان صحنه در حوزه گردشگری، اظهار کرد: شهر صحنه به واسطه داشتن درختان و باغات فراوان یکی از باغ شهرهای زیبای ایران محسوب می شود که ظرفیت های گردشگری زیادی را در دل خود دارد.

وی اضافه کرد: حدود 70 درصد از کل باغات این شهرستان را باغات گیلاس تشکیل داده اند، برای همین گیلاس یکی از برندهای مهم شهرستان صحنه است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان صحنه اضافه کرد: گیلاس تولیدی در باغات صحنه به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و خاک مرغوبی که این شهرستان دارد، از کیفیت بالایی برخوردار است و این موضوع باعث شده تا گیلاس باغات آن مشتریان زیادی در ایران داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای باغات و کیفیت خوب گیلاس این شهرستان، از مدت ها پیش پیشنهاداتی مطرح شد که صحنه را به عنوان شهر ملی گیلاس در ایران معرفی کنیم.

حاتمی در ادامه عسل را دیگر برند مهم شهرستان صحنه اعلام کرد و گفت: از نظر تناژ تولید و مرغوبیت عسل، این شهرستان در ایران حرف اول را می زند.

وی با بیان اینکه عسل صحنه در ایران بسیار معروف است، عنوان کرد: این شهرستان قابلیت آن را دارد که نامش به عنوان شهر ملی عسل در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صحنه می تواند شهر ملی گیلاس شود

صحنه می تواند شهر ملی گیلاس شود