مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 08:102020-11-21اقتصادي

چرا از قابل معامله شدن پالایشی یکم خبری نیست؟


دو ماه از پایان پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم گذشته و درحالی که طبق قانون صندوق های ETF باید یک ماه بعد از پایان پذیره نویسی قابل معامله شوند، - دو ماه از پایان پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم گذشته و درحالی که طبق قانون صندوق های ETF باید یک ماه بعد از پایان پذیره نویسی قابل معامله شوند، هنوز خبری از قابل معامله شدن پالایشی یکم نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پالایشی یکم، دومین صندوق سرمایه گذاری دولت ETF است که شامل باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس می شود.

پذیره نویسی این صندوق 30 شهریورماه به پایان رسید و انتظار می رفت پس از یک ماه یعنی از 30 مهرماه قابل معامله باشد.

این درحالی است که ارزش صندوق پالایشی یکم تحت تاثیر روزهای نزولی بازار قرار گرفت و برخی خریداران این صندوق از کاهش ارزش سرمایه خود گلایه داشتند.

با اینکه شاخص کل و نمادهای پالایشی طی هفته ای که گذشت روندی صعودی داشتند اما هنوز ارزش این نمادها از زمان پذیره نویسی کم تر و بازده خرید حدودا منفی 13 درصد است.

در این راستا، مریم شاه حسینی - مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی - در گفت و گو با ایسنا، درمورد قابل معامله شدن پالایشی یکم اظهار کرد: این صندوق درحال حاضر قابلیت معامله دارد و کار شرکت سپرده گذاری مرکزی تمام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا از قابل معامله شدن پالایشی یکم خبری نیست؟

چرا از قابل معامله شدن پالایشی یکم خبری نیست؟