مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 10:502020-11-21فرهنگي

سینمای فرانسه وارد رقابت اسکار شد


سینمای فرانسه یکی از پرافتخارترین کشورها در عرصه اسکار خارجی، فیلم «دو نفر از ما» را به عنوان نماینده خود در اسکار 2021 معرفی کرد.

- سینمای فرانسه یکی از پرافتخارترین کشورها در عرصه اسکار خارجی، فیلم دو نفر از ما را به عنوان نماینده خود در اسکار 2021 معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، دو نفر از ما به کارگردانی فیلیپو مانژتی و با بازی باربارا سوکووا و مارتین شوالیه از سوی کمیته اسکار سینمای فرانسه به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

این فیلم که سال گذشته در جشنواره فیلم تورنتو رونمایی شد، روایتگر رابطه دو زن است که سال هاست در همسایگی هم زندگی می کنند.

سینمای فرانسه که با تولید سالانه 300 فیلم بزرگترین صنعت سینمای اروپا محسوب می شود، از سال 1956 و آغاز شگل گیری شاخه اسکار بهترین فیلم خارجی، در این رقابت حضور داشته و تاکنون 39 بار به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته و 9 بار نیز این جایزه را کسب کرده است تا پس از ایتالیا پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار بهترین فیلم بین المللی باشد.

سال گذشته فیلم بینوایان به کارگردانی لاج لی نماینده سینمای فرانسه در اسکار بود که توانست به جمع نامزدهای نهایی راه یابد و آخرین بار نیز در سال 1993 و با فیلم هندو چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای فرانسه وارد رقابت اسکار شد

سینمای فرانسه وارد رقابت اسکار شد