مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 11:552020-11-21اقتصادي

64 درصد خانوارهای ایرانی، حداقل یک بیمه شده دارند


رییس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران و معاون سابق وزیر رفاه با اشاره به موضوع عدالت در سلامت و ضرورت توجه به شاخص های توزیع خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور گفت: - رییس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران و معاون سابق وزیر رفاه با اشاره به موضوع عدالت در سلامت و ضرورت توجه به شاخص های توزیع خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور گفت: طبق یک بررسی آماری، در 64 درصد خانوارهای ایرانی، به طور متوسط یک فرد بیمه شده وجود دارد که این نرخ در برخی استان ها مثل سمنان و یزد 95 درصد و در برخی استان ها 26 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی در وبینار بررسی اصول و ضوابط حاکم بر سطح بندی ارائه خدمات درمانی در نظام سلامت ایران که به همت موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد با اشاره به مقوله عدالت در سلامت گفت: اگر بخواهیم اهداف نظام سلامت را بشماریم نظام های سلامت دارای سه سطح از اهداف هستند؛ سطح اول دسترسی به خدمات دارای کیفیت بهتر و بالاتر، سطح دوم عدالت یعنی تامین دسترسی همگانی به خدمات و سطح سوم پایداری منابع است و باید این نظام ها سازمان یابند تا این سه هدف محقق شوند.

وی با اشاره به شاخص های عدالت افزود: باید دید آیا برخورداری از امکانات برای همه خدمت گیرندگان فراهم شده است یا خیر؟ سوال این است که آیا خدمات ارائه شده تامین اجتماعی برای همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

64 درصد خانوارهای ایرانی، حداقل یک بیمه شده دارند

64 درصد خانوارهای ایرانی، حداقل یک بیمه شده دارند