مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 12:252020-11-21سياسي

خوف و رجا برگ برنده مومنان نیکوکار است


تولیت مدرسه علمیه مروی خوف و رجا را برگ برنده مومنان نیکوکار بیان کرد و گفت: ترک گناه و معصیت سعادت اخروی بشر را تضمین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری، در جلسه هفتگی درس اخلاق که با موضوع مواعظ اخلاقی امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: همه انسان ها از هر قشر و دینی که هستند و در هر زمان و مکانی که باشند در معرض بروز حالات گوناگون نفسانی هستند.

تولیت مدرسه علمیه مروی گفت: انسان برای حرکت در جهت تحصیل کمالات و اموری که در زندگی لازم است نیازمند امید و نشاط بوده تا بتواند به واسطه آن به کمال برسد؛ انسان ناامید هرگز امید رسیدن به کمال را ندارد و همین ناامیدی موجب عدم تحرک و یا انجام رفتارهای لغو و بیهوده می شود.

استاد برجسته درس خارج با تاکید بر اینکه انسان باید به شاکله وجودی خود توجه داشته باشد، عنوان کرد: ویژگی های گوناگونی در نهاد آدمی وجود دارد که برای رسیدن به یک مقصد معین در نظر گرفته شده است، البته در کنار این رسیدن، نگرانی نرسیدن به مقصد نیز وجود دارد زیرا انسان رابطه خود را با اموری که می تواند با آنها به مقصد برسد، قطعی نمی داند؛ این دو حالت حالتی است که در مقاطع مختلف زندگی برای انسان پیش می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوف و رجا برگ برنده مومنان نیکوکار است

خوف و رجا برگ برنده مومنان نیکوکار است