مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 13:002020-11-21اقتصادي

64 درصد خانوارهای ایرانی، حداقل یک فرد بیمه شده دارند


رییس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران گفت:طبق یک بررسی آماری، در 64 درصد خانوارهای ایرانی، به طور متوسط یک فرد بیمه شده وجود دارد که این نرخ در برخی استان ها مثل سمنان و یزد 95 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا واعظ مهدوی در وبینار بررسی اصول و ضوابط حاکم بر سطح بندی ارائه خدمات درمانی در نظام سلامت ایران که به همت مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد با اشاره به مقوله عدالت در سلامت گفت: اگر بخواهیم اهداف نظام سلامت را بشماریم نظام های سلامت دارای سه سطح از اهداف هستند؛ سطح اول دسترسی به خدمات دارای کیفیت بهتر و بالاتر، سطح دوم عدالت یعنی تأمین دسترسی همگانی به خدمات و سطح سوم پایداری منابع است و باید این نظام ها سازمان یابند تا این سه هدف محقق شوند.

وی با اشاره به شاخص های عدالت افزود: باید دید آیا برخورداری از امکانات برای همه خدمت گیرندگان فراهم شده است یا خیر؟ سوال این است که آیا خدمات ارائه شده تأمین اجتماعی برای همه بیمه شدگان در تمام نقاط کشور فراهم است؟.

واعظ مهدوی با بیان اینکه شاخص میانگین به تنهایی کفایت نمی کند و باید از چالش میانگین عبور کنیم و به توزیع شاخص در مناطق جغرافیایی مختلف کشور برسیم گفت: بر اساس یک گزارش تأمین اجتماعی در برخی مناطق بیمه شدگانی هستند که دسترسی به خدمات درمانی برای آنها فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

64 درصد خانوارهای ایرانی، حداقل یک فرد بیمه شده دارند

64 درصد خانوارهای ایرانی، حداقل یک فرد بیمه شده دارند