مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 05:052020-11-22فرهنگي

پورحسین از خادمان بزرگ سینمای خراسان و حافظان هویت شهر بود


رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان گفت: تالیف کتاب «صد سال سینما در مشهد» بسیاری از سینماهایی که نه تنها به صورت فیزیکی بلکه در ذهن مردم هم در حال نابودی بودند را برای همیشه زنده کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان گفت: تالیف کتاب صد سال سینما در مشهد بسیاری از سینماهایی که نه تنها به صورت فیزیکی بلکه در ذهن مردم هم در حال نابودی بودند را برای همیشه زنده کرد.

رضا سلیمان نوری در گفت وگو با ایسنا در خصوص فعالیت های مرحوم حسین پورحسین نویسنده کتاب صد سال سینما در مشهد اظهار کرد: مرحوم حسین پورحسین از آن دسته افرادی بود که در چند جایگاه مختلف به فرهنگ و هنر ایران و به معنای عام خراسان و در معنای خاص مشهد کمک کرده است.

وی در دورانی به عنوان مسئول سینمایی، دورانی در نقش بازیگر و دورانی هم به عنوان خبرنگار به فرهنگ و هنر این مرز و بوم کمک کرده است.

وی افزود: پورحسین در سال های نخست پس از انقلاب مسئولیت معاونت امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان را بر عهده داشت و در این دوران از نابودی بسیاری از سینماهای کشور جلوگیری کرده است.

او در دوره ای برای حفظ سینماها تلاش می کرد که برخی با وجود سینما در کشور مخالف بوده و حتی به آتش زدن سینماها اقدام می کردند؛ ماجرایی که به لحاظ مادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پورحسین از خادمان بزرگ سینمای خراسان و حافظان هویت شهر بود

پورحسین از خادمان بزرگ سینمای خراسان و حافظان هویت شهر بود