مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 05:102020-11-22پزشكي

/گزارش/ نان های غنی شده با عطر سلامتی


ریزمغذی ها دسته ای از مواد مغذی بوده که برای اعمال حیاتی بدن ضروری هستند و در در غیاب آنها سلول های بدن انسان نمی توانند به طور طبیعی فعالیت کرده و در طولانی مدت نشانه های کمبود این مواد پس از تخلیه شدن ذخائر آن در بدن نمایان شده و به صورت آثار مشخص و بالینی .

- ایسنا/لرستان ریزمغذی ها دسته ای از مواد مغذی بوده که برای اعمال حیاتی بدن ضروری هستند و در در غیاب آنها سلول های بدن انسان نمی توانند به طور طبیعی فعالیت کرده و در طولانی مدت نشانه های کمبود این مواد پس از تخلیه شدن ذخائر آن در بدن نمایان شده و به صورت آثار مشخص و بالینی خود را نشان می دهد با این تفاسیر و با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم به شمار می رود غنی سازی آرد با آهن و اسیدفولیک از بروز بسیاری از بیماری ها نظیر کم خونی و فقر آهن جلوگیری می کند.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان تغذیه بر این باورند که تغییر رفتار، بی حوصلگی، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، خستگی زودرس و ضعف جسمانی و افزایش آسیب پذیری و مسمومیت با فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم و مهمتر از همه کم خونی از عوارض کمبود ریزمغذی ها است.

غنی سازی به معنای افزودن یک یا چند ماده مغذی به غذای اصلی و پایه، ارزان و در دسترس تمامی جامعه است به نحوی که با مصرف منظم آن ماده غذایی، به مرور زمان شیوع کمبود آن ماده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

/گزارش/ نان های غنی شده با عطر سلامتی

/گزارش/ نان های غنی شده با عطر سلامتی