مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 06:102020-11-22پزشكي

امکان اهدای پلاسمای خون کرونایی ها؛ 28 روز پس از بهبود


مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: افرادی که به کرونا مبتلا شدند، 28 روز بعد از بهبود می توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، تاکنون 350 واحد پلاسما از افراد بهبودیافته دریافت کردیم که 90 درصد آن را به مراکز درمانی دادیم.

- ایسنا/قزوین مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: افرادی که به کرونا مبتلا شدند، 28 روز بعد از بهبود می توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، تاکنون 350 واحد پلاسما از افراد بهبودیافته دریافت کردیم که 90 درصد آن را به مراکز درمانی دادیم.

دکتر مریم مدرسی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به استقبال شهروندان قزوینی برای اهدای خون، تصریح کرد: از کلیه شهروندانی به ویژه بانوان که در این روزها حضور فعالی داشتند، تشکر می کنیم، اما باید توجه داشت که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و تداوم شیوع کرونا ما همچنان به فرآورده های خونی نیازمندیم.

وی افزود: مدت نگهداری فرآورده های خونی قابل استفاده محدود است برای مثال مدت زمان نگهداری پلاکت 3 تا 5 روز و خون 35 روز است، بنابراین ما به صورت مستمر و دائم نیازمند حضور شهروندان برای اهدا خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: مردم نگران انتقال کرونا در مراکز اهدا خون نباشند چراکه تمامی پروتکل های بهداشتی در این اداره کل رعایت می شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت نیز به صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان اهدای پلاسمای خون کرونایی ها؛ 28 روز پس از بهبود

امکان اهدای پلاسمای خون کرونایی ها؛ 28 روز پس از بهبود