مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 08:152020-11-22دانش

«کاشف» و «لاهیج»؛ نخستین ارقام چای ایرانی


رییس پژوهشکده چای کشور، از معرفی دو رقم چای با اسامی «کاشف» و «لاهیج» برای نخستین بار خبر داد و گفت: با گذشت 120 سال از عمر محصول چای در ایران، - ایسنا/گیلان رییس پژوهشکده چای کشور، از معرفی دو رقم چای با اسامی کاشف و لاهیج برای نخستین بار خبر داد و گفت: با گذشت 120 سال از عمر محصول چای در ایران، تاکنون ارقام ایرانی از چای در کشور معرفی نشده بود.

علی سراجی در جمع خبرنگاران، از معرفی دو رقم چای با اسامی کاشف و لاهیج توسط محققان پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی خبر داد و اظهار کرد: پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی برای نخستین بار موفق به ثبت این دو رقم چای شده است.

وی با بیان اینکه اولین بوته های چای در سال 1279 هجری شمسی توسط مرحوم کاشف السلطنه وارد ایران و در مناطقی از شمال کشور کشت شد، تصریح کرد: این محصول با ژنوتیپ های آمیخته بذری با منشا از تیپ چینی چای در مناطق چایکاری استان های گیلان و مازندران توسعه پیدا کرد.

رییس پژوهشکده چای کشور گفت: با گذشت 120 سال از عمر محصول چای در ایران، تاکنون ارقام ایرانی از چای در کشور معرفی نشده بود و معرفی دو رقم اخیر از چای که به همت پژوهشگران پژوهشکده چای پس از 20 سال کار مستمر تحقیقاتی به انجام رسید، به عنوان اولین ارقام معرفی شده چای داخلی در کشور است که کاری بسیار ارزشمند م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کاشف» و «لاهیج»؛ نخستین ارقام چای ایرانی

«کاشف» و «لاهیج»؛ نخستین ارقام چای ایرانی