مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 08:202020-11-22پزشكي

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک منجر به مقاوم سازی باکتری ها نسبت به دارو می شود


سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: استفاده مکرر و نابجا از آنتی بیوتیک ها، از مهمترین دلایل پیدایش باکتری های مقاوم به داروست.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: استفاده مکرر و نابجا از آنتی بیوتیک ها، از مهمترین دلایل پیدایش باکتری های مقاوم به داروست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر سینا شهرکی اظهار کرد: بسیاری از بیماری های عفونی و کشنده مانند سل، تنها از طریق تجویز آنتی بیوتیک قابل درمان هستند لذا به راحتی می توان تصور کرد که بروز مقاومت میکروبی و عدم اثربخشی یک آنتی بیوتیک تا چه اندازه می تواند خطرناک و مهلک باشد.

سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: کاهش اثربخشی دارو، تضعیف سیستم ایمنی بدن و طولانی شدن دوره درمان بیماری، از عوارض ناشی از مصرف نابجای آنتی بیوتیک هاست.

وی یادآور شد: آنتی بیوتیک ها تنها در درمان عفونت های باکتریایی موثرند و بر ویروس ها هیچگونه اثری ندارند لذا خوددرمانی و استفاده خودسرانه از آنها برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا ویروس جدید، کاری اشتباه و غیراصولی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک منجر به مقاوم سازی باکتری ها نسبت به دارو می شود

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک منجر به مقاوم سازی باکتری ها نسبت به دارو می شود