مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 09:102020-11-22اقتصادي

لطفا به میقان نزدیک نشوید


تالاب میقان اراک هر ساله با سرد شدن هوا از نیمه های آبانماه میزبان پرندگان مهاجر است و البته این میزبانی گهگاه همراه با برخی نگرانی هاست.

- ایسنا/مرکزی تالاب میقان اراک هر ساله با سرد شدن هوا از نیمه های آبانماه میزبان پرندگان مهاجر است و البته این میزبانی گهگاه همراه با برخی نگرانی هاست.

تصاویر و ویدئویی از وضعیت پرندگان تالاب میقان به دست خبرگزاری ایسنا رسیده که گویای وجود بیماری در بین پرندگان است و تعدادی لاشه پرنده در سطح تالاب است.

این تالاب تجربه تلخ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در سال 95 دارد که بیش از 2400 لاشه پرنده از سطح تالاب جمع آوری شد، سال 96 نیز این بیماری در کمین تالاب میقان و پرندگان بود که به خیر گذشت و در سال 1397 و 1398 نیز هیچ موردی از وجود این بیماری گزارش نشد، اما ظاهرا سال 1399 می خواهد شاهد شیوع این بیماری باشد.

تصاویر نشان می دهد که تعدادی پرنده در سطح تالاب بی جان افتاده اند و تعدادی نیز جانی در بدنشان باقی نمانده و همین می تواند زنگ خطری برای میقان باشد، تشکیل ستاد استانی پیگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روز گذشته نشان می دهد که نگرانی های ما چندان هم بیجا نیست.

هرچند که خاوازی وزیر جهاد کشاورزی 27 آبانماه در مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H5بیان کرد: در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفا به میقان نزدیک نشوید

لطفا به میقان نزدیک نشوید