مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 09:252020-11-22سياسي

اعتراض فرمانداری تهران به تغییر نام 3 خیابان پایتخت


اعضای شورای شهر تهران امروز اعتراض فرمانداری به تغییر نام 3 خیابان عطار نیشابوری به سبزوار، رهی معیری به اسفراین و خواجوی کرمانی به جیرفت در پایتخت را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در صحن امروز شورای شهر اعتراض فرمانداری به تغییر نام سه خیابان در پایتخت مورد بررسی قرار گرفت.

هیأت تطبیق فرمانداری به سه نامگذاری شورای شهر انتقاد داشتند و اعلام کرده که تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار، رهی معیری به اسفراین و خواجوی کرمانی به جیرفت دارای اشکال است.

محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: برخی ایرادات ذکر شده توسط فرمانداری در مورد تکراری بودن نام های انتخابی درست است و شورای شهر بر اساس آیین نامه ها می تواند نام های تکراری را از سطح شهر حذف کند و حتی در صورت تکرار نام شهدا می توانیم اسامی تکراری را حذف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پایتخت 4 معبر به نام عطار نیشابوری است و تغییر نام عطار به سبزوار نشانه زدودن نام وی از تهران نیست بلکه به دلیل تکرار این اقدام انجام گرفته و از طرفی هیچ معبری به نام سبزوار در تهران نداریم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نامگذاری های در راستای انسجام ملی صورت می گیرد در مطالعه ای انجام شده مشخص شد که از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض فرمانداری تهران به تغییر نام 3 خیابان پایتخت

اعتراض فرمانداری تهران به تغییر نام 3 خیابان پایتخت