مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 20:502020-11-22سياسي

لزوم رفع تبعیض در تحقیات علمی/ طب سنتی منافع چه کسانی را به خطر می اندازد؟


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه در کشور ما علی رغم برنامه ششم توسعه و سند ملی گیاهان دارویی که بر ادغام طب سنتی و مدرن تاکید شده این تصمیم عملیاتی نشده است.

- زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره برخی حواشی ایجاد شده در وزارت بهداشت گفت: استعفای معاون تحقیقات وزارت بهداشت یک دعوای خانوادگی بوده و تصمیم وزیر بهداشت در این زمینه قابل احترام است.

شیخی با اشاره به بی توجهی به حوزه طب سنتی طی سالیان گذشته تاکید کرد: موضوع طب سنتی موضوعی است که قبلا در این باره با رییس جمهور نامه نگاری صورت گرفته و استفاده و تحقیقات درباره داروهای طب سنتی مطالبه مردم کشور بوده است.

وی با بیان اینکه اغلب کشورهای دنیا در این حوزه تحقیات خوبی انجام داده اند افزود: نباید از این ظرفیت در کشور غافل شد و درست است که نمی توان درمان قطعی برای برخی از بیماری ها پیش بینی کرد اما اخلاق پزشکی ایجاب می کند که از تمام توان علمی با رویکرد تحقیقات و فناوری استفاده کرد و در نهایت تصمیمی گرفت که سلامت مردم را تضمین کند.

شیخی با بیان اینکه مراجع تحقیقاتی به منابع مالی و شرایط مناسب برای کادر عملیاتی دارند افزود: این شرایط نباید با نگاه تبعیض آمیز رخ دهد و شرایط باید برای همه دانشمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رفع تبعیض در تحقیات علمی/ طب سنتی منافع چه کسانی را به خطر می اندازد؟

لزوم رفع تبعیض در تحقیات علمی/ طب سنتی منافع چه کسانی را به خطر می اندازد؟