مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 06:352020-11-23پزشكي

چاقی کودکان خراسان جنوبی در ایام کرونایی به مرز هشدار رسیده است


معاون تربیت بدنی و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آمارهای مختلف نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان به عنوان عامل خطر و زمینه ساز بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، - ایسنا/خراسان جنوبی معاون تربیت بدنی و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آمارهای مختلف نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان به عنوان عامل خطر و زمینه ساز بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، فشارخون بالا و مشکلات قلبی، عروقی است و این وضعیت به مرز هشدار رسیده است.

مهدی گلدانی مقدم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 22 درصد دانش آموزان خراسان جنوبی قبل از شیوع کرونا مبتلا به چاقی بودند که با خانه نشینی در دوران کرونا افزایش یافته است؛ لذا در سال تحصیلی اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان پایه اول تا دوازدهم را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه غربالگری و سنجش اولیه انجام شده و اطلاعات لازم به دانش آموزان و اولیای آنان داده شده است، افزود: سامانه ای در این خصوص طراحی شده که راهنمایی های مختلف را انجام داده و اطلاعات حرکتی و تغذیه ای به دانش آموزان داده می شود.

معاون تربیت بدنی و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تعامل مربیان تربیت بدنی و مشاوران تغذیه با دانش آموزان، تصریح کرد: به واسطه تعطیلی مدارس، ارتباط بین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی کودکان خراسان جنوبی در ایام کرونایی به مرز هشدار رسیده است

چاقی کودکان خراسان جنوبی در ایام کرونایی به مرز هشدار رسیده است