مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 07:452020-11-23اجتماعي

همدان از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است/ احتماع بروز بیماری


مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه همدان از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است گفت: احتمال بروز این بیماری وجود دارد و مردم موارد مشکوک و تلفات را به ما اطلاع دهند تا بررسی ها صورت گیرد.

- محمودرضا رسولی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در فصلی از سال قرار داریم که معمولا شاهد مهاجرت پرندگان به کشورهای مختلف هستیم و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه به واسطه اقداماتی که دامپزشکی همدان با همکاری استانداری و اداره کل محیط زیست انجام داده فعلا در حال حاضر هیچگونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم در حیاط وحش و هم مرغداری ها مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون 44 اقدام برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده است گفت: از سازماندهی مجدد اکیپ های مربوط به نمونه برداری و معدوم سازی تا فراهم کردن امکان گزارش آنلاین بیماری از سوی همکاران و هماهنگی با اداره محیط زیست استان از جمله اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان آزمایش و تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به روش PCR در استان فراهم و آماده بهره برداری است خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص احتمال بیماری به تشکل ها و مرغداران و مراکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است/ احتماع بروز بیماری

همدان از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است/ احتماع بروز بیماری