مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 08:502020-11-23پزشكي

نقش مکانیسم روده-مغز در زمان عود کردن بیماری ام اس


مطالعه جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو نشان داده است که چگونه سلول های ایمنی تولید شده در روده در هنگام عود کردن بیماری ام.

- نقش مکانیسم روده-مغز در زمان عود کردن بیماری "ام اس" مطالعه جدید محققان "دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو" نشان داده است که چگونه سلول های ایمنی تولید شده در روده در هنگام عود کردن بیماری ام.

اس(MS) نقش محافظتی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، برای اولین بار دانشمندان نشان داده اند که این سلول های ایمنی چگونه به مغز می روند و در هنگام عود کردن بیماری به فرد مبتلا کمک می کنند.

مطالعه دیگر محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو در اوایل سال 2019 نشان داده بود که نوع خاصی از آنتی بادی ایمنی به نام ایمونوگلوبولین آ در نمونه های مدفوع بیماران ام اس که از التهاب عصبی فعال رنج می برند، در سطوح پایین قرار دارد.

این مطالعه همچنین نشان داده بود که افزایش حجم این سلول های ایمونوگلوبولین آ در موش ها منجر به مقاومت بدن در برابر التهاب مغزی مرتبط با ام اس می شود.

آنتی بادی ایمونوگلوبولین آ بیشتر توسط سلول های روده تولید می شود و فرضیه مطرح شده در مطالعه سال 2019 این بود که التهاب مغزی مربوط به ام اس می تواند تا حدی با مکانیزمی که از روده نشات می گیرد، تعدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مکانیسم روده-مغز در زمان عود کردن بیماری ام اس

نقش مکانیسم روده-مغز در زمان عود کردن بیماری ام اس