مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 09:452020-11-23بين الملل

نوری المالکی: محور آمریکایی-اسراییلی-سعودی حاکمیت عراق را نشانه گرفته است


رییس ائتلاف «دوله القانون» و نخست وزیر پیشین عراق طی یادداشتی مشکل این کشور با محور آمریکایی، اسراییلی و سعودی را یک مشکل راهبردی دانست و نوشت که این محور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون و نخست وزیر پیشین عراق امروز (دوشنبه - 23 نوامبر) طی مقاله ای نوشت که مشکل عراق با محور آمریکایی - اسراییلی - سعودی یک مشکل راهبردی مرتبط با پروژه استکباری و استبدادی این محور است.

پروژه ای که عمیقا حاکمیت عراق را هدف قرار می دهد.

وی طی یادداشتی که نسخه ای از آن در پایگاه خبری المعلومه منتشر شد، نوشت: میراث رژیم بعث پس از سقوطش در سال 2003 برای مردم عراق، به دلیل نحوه عملکرد و ماجراجویی ها آن، یک کشور اشغال شده بدون حاکمیت بود.

پس از قانونی و عملی شدن شرایط برای [ابقای] نیروهای اشغالگر،  چهره مدنی آنها معروف به حکومت ائتلاف موقت ابتکار عمل را برای ایجاد یک سیستم سیاسی جدید برای عراق مطابق با برنامه ها و خواسته های خود به دست گرفت.

اما مردم عراق به رهبری مرجعیت دینی خود و تلاش گروه های سیاسی اسلامی شرکت کننده در روند سیاسی انواع مختلف مقاومت را از خود نشان دادند تا از آسیب های نظام سیاسی ایجاد شده از سوی اشغالگر بکاهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوری المالکی: محور آمریکایی-اسراییلی-سعودی حاکمیت عراق را نشانه گرفته است

نوری المالکی: محور آمریکایی-اسراییلی-سعودی حاکمیت عراق را نشانه گرفته است