مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 05:252020-11-24اقتصادي

شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد هفته آینده اجرا می شود


رییس هیات عامل ایمیدرو از اجرایی شدن شیوه نامه ساماندهی بازار زنجیره فولاد از هفته آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور با تاکید بر حذف سقف رقابت در تعیین قیمت، اظهار داشت: در شیوه نامه جدید، دولت قبول کرده که قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا کشف و تعیین شود.

بدین ترتیب، روند قیمت گذاری کاملاً رقابتی خواهد بود.

وی به تأمین نیاز بازار داخل اشاره کرد و گفت: به منظور تعیین مازاد عرضه بازار و صادرات محصولات، یک الگوی شفاف تعریف شده و برخی نگرانی ها در خصوص وجود امضای طلایی برطرف شده است.

غریب پور افزود: بر اساس این دستورالعمل، تولیدکنندگان زنجیره فولاد، اقدام به عرضه کافی محصولات تولیدی در بورس کالا می کنند و در صورت عدم تقاضا و معامله، امکان صادرات خواهند داشت.

رییس هیأت عامل ایمیدرو درباره عرضه کافی به بازار، گفت: با توجه به اینکه کلیه محصولات تولیدی زنجیره فولاد در بورس عرضه می شود، بازار دیگر مثل گذشته با کسری مواجه نمی شود و تولیدکنندگان داخلی می توانند به هر میزان که نیاز به مواد اولیه تولید دارند، اقدام به خرید از بورس کالا کنند.

رصد انبارها غریب پور به رصد انبارها اشاره کرد و اظهار داشت: در الگوی جدید، سامانه انبارها نسبت به ثبت و ردیابی محصولات خریداری شده از بورس کالا اقدام می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد هفته آینده اجرا می شود

شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد هفته آینده اجرا می شود