مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 05:552020-11-24حوادث

مرگ خاموش یزدی ها در روزهای کرونایی


رییس سازمان اورژانس استان یزد از مسمومیت 77 نفر و مرگ چهار نفر از ابتدای امسال تاکنون در اثر گاز مونوکسید کربن خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس سازمان اورژانس استان یزد از مسمومیت 77 نفر و مرگ چهار نفر از ابتدای امسال تاکنون در اثر گاز مونوکسید کربن خبر داد.

دکتر احمد دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 77 نفر در اثر گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده اند و به همین علت نیز متاسفانه چهار مورد منجری به فوت افراد شده است.

وی با تاکید بر این که مردم باید مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را جدی بگیرند و از آگاهی لازم در این باره برخوردار شوند، هشدار داد: استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و سنتی مانند پیک نیک و امتحان یا بازبینی نکردن دودکش ها مهمترین عامل افزایش آمار مسمومیت در مناطق ییلاقی است.

دهقان در ادامه با اشاره به این که مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طیف وسیعی از علائم نظیر تهوع، استفراغ، شبه سرماخوردگی، کما، بیهوشی و در نهایت مرگ را شامل می شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده این علائم در جمع خانواده، در اولین اقدام پنجره ها را باز کرده و افراد را به فضای باز انتقال دهند تا تنفس عمیق داشته باشند ول چنانچه با این اقدامات علائم آن ها از بین نرفت سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش یزدی ها در روزهای کرونایی

مرگ خاموش یزدی ها در روزهای کرونایی