مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 08:052020-11-24پزشكي

اهدا کنندگان خون نگران نباشند، کم خونی شما قبل از اهدا بررسی خواهد شد


اگر احراز شود که فرد توان اهدای خون ندارد، ضمن اجتناب از دریافت خون از وی، توصیه های درمانی لازم به وی ارائه خواهد شد.

- ایسنا/قم معاون فنی اداره کل انتقال خون قم: اگر احراز شود که فرد توان اهدای خون ندارد، ضمن اجتناب از دریافت خون از وی، توصیه های درمانی لازم به وی ارائه خواهد شد.

در این روزهای سخت کرونایی، سازمان انتقال خون کشور اعلام کرد که نیاز شدیدی به اهدای خون ایجاد شده است و از نظر ذخایر خونی در وضعیت دشواری قرار دارد، در این میان برای افرادی که مشتاق به اهدای خون به عنوان عملی انسانی، تاثیرگذار، ضروری و نجات دهنده بودند، نگرانی های متعددی وجود داشت.

برای بسیاری از افراد که تجربه ای از اهدای خون نداشتند، این نگرانی مطرح بود که آیا توانایی جسمی لازم را برای اهدای خون دارند؟ آیا اهدای خون برای آن ها عوارضی به دنبال خواهد داشت؟ این نگرانی برای بانوان جلوه ی پررنگ تری دارد و طبق آمواز طرفی شیوع ویروس کرونا در فضای کشور، موجب شده است تا مردم تا جای ممکن از حضور در مراکز بهداشتی و درمانی و حوزه های مرتبط اجتناب کنند، تصوری که خود موجب تشدید نیاز کشور به مراجعه ی اهداکنندگان می شد.

اما اهدای خون نیز اصول خاص خود را دارد و فرآیند انتقال خون به گونه ای انجام می شود که برای اهداکننده مشکلی ایجاد نشود، برای مثال داشتن حداقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدا کنندگان خون نگران نباشند، کم خونی شما قبل از اهدا بررسی خواهد شد

اهدا کنندگان خون نگران نباشند، کم خونی شما قبل از اهدا بررسی خواهد شد