مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 03:502020-11-25اقتصادي

سکونت گاه هایی که رسمی نیستند


سکونت گاه های غیررسمی که به دلیل افزایش سریع جمعیت شهرها بدون در نظر گرفتن زیرساخت های لازم برای جمعیت تازه وارد اتفزایش پیدا کرده است، اکنون به یکی از مهم ترین مشکلات شهرها تبدیل شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری سکونت گاه های غیررسمی که به دلیل افزایش سریع جمعیت شهرها بدون در نظر گرفتن زیرساخت های لازم برای جمعیت تازه وارد اتفزایش پیدا کرده است، اکنون به یکی از مهم ترین مشکلات شهرها تبدیل شده است.

سکونت گاه های غیررسمی، مناطقی هستند که مهاجران روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده یا خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، عمدتا بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده است.

ابراهیم علیرضایی معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سکونت گاه های غیر رسمی بخشی از بافت شهری بوده که عمدتا مهاجران روستایی و تهیدستان شهری را در خود جای داده اند و بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری ( طرح های جامع و تفصیلی ) در درون و خارج از محدوده قانونی شهرها به صورت خودرو به وجود آمده اند.

وی ادامه داد: این سکونت گاه ها عمدتا فاقد سند مالکیت بوده و از نظر ویژگی های کالبدی و برخورداری از خدمات و زیرساخت های شهری شدیدا دچار کمبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکونت گاه هایی که رسمی نیستند

سکونت گاه هایی که رسمی نیستند