مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 08:252020-11-25سياسي

مشکلات معیشتی مرز نشینان به دلیل بسته بودن 9 ماهه مرز بازرگان


نماینده ماکو با اشاره بودن بسته بودن 9 ماهه مرز بازرگان اظهار داشت: خانوارهای مرزنشین که از طریق معافیت های مسافری امرار معاش می کردند دچار مشکلات جدی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزای فارس، محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 5 آذر) در تذکری خطاب به رییس جمهور اظهار داشت: 9 ماه است که مرز بازرگان به عنوان بزرگ ترین مرز زمینی کشور به علت شیوع کرونا بسته شده است.

این در حالی است که قبلا افراد زیادی از مرزنشین از طریق معافیت های مسافری امرار معاش می کردند اما آنها در اثر بسته بودن این مرز دچار مشکلات جدی شده اند.

وی افزود: چندی پیش می گفتند که خوراک دام و مواد اولیه در روی کشتی ها منتظر ترخیص هستند ولی چند هفته قبل با عنایت رییس جمهور این مشکل حل شد، اگر رییس جمهور قبلا دستور آزادسازی نهاده های دامی را داده بود هم اکنون مرغ به بالای 30 هزار تومان نرسیده بود.

نماینده ماکو تصریح کرد: یک روز مشکل مرغ داریم روز دیگر مشکل تخم مرغ و گوشت که همه این ها ناشی از بی تدبیری دولت است.

وی  در تذکر دیگری خطاب به وزارت میراث فرهنگی گفت: اخیرا 134 هزار هکتار از محله مرکزی شهر ماکو را جزو بافت قدیمی اعلام کرده اند که همین اقدام منجر به مشکلاتی برای زندگی  و خانه های مردم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات معیشتی مرز نشینان به دلیل بسته بودن 9 ماهه مرز بازرگان

مشکلات معیشتی مرز نشینان به دلیل بسته بودن 9 ماهه مرز بازرگان