مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 08:502020-11-25اقتصادي

اولین نماد اوراق گام متعلق به کجاست؟


اولین نماد اوراق گام در بازار سرمایه به دنبال پذیرش این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران و با درخواست بانک سپه، به این بانک تعلق گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، مدیرعامل فرابورس ایران گفت: اوراق گام یا گواهی اعتبار مولد ، اوراق بهاداری که بر مبنای عقد ضمان به عاملیت و ضمانت بانک‌های منتخب و داری مجوز از بانک مرکزی صادر می‌شود و قابل معامله در بازار سرمایه است.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه این اوراق، با نام، بدون کوپن و با ارزش اسمی یک میلیون ریال و با سررسیدهای حداقل یک ماه و حداکثر تا نه ماه به این صورت که در پایان هر ماه منتشر خواهند شد، ادامه داد: صدور این اوراق توسط موسسه اعتباری عامل در سامانه گام بانک مرکزی است و پس از گذشت یک ششم زمان صدور تا سررسید، معاملات اوراق به بازار سرمایه منتقل خواهد شد.

به گفته امیر هامونی طی مدتی که اوراق در بازار پول قرار دارد، دارنده اوراق گام می‌تواند آن را بابت خرید نهاده به سایر بنگاه‌های عضو سامانه گام منتقل کند.

هامونی درباره این اوراق بیان کرد: این اوراق تا زمانیکه در بازار پول است، صرفاً قابلیت نقل و انتقال از طریق بانک با درخواست دارنده اوراق را داراست و پس از انتقال به بازار سرمایه و طی تشریفات مربوطه صرفاً در بازار یاد شده قابل معامله و تسویه خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین نماد اوراق گام متعلق به کجاست؟

اولین نماد اوراق گام متعلق به کجاست؟