مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 16:502020-11-25بين الملل

عراق دومین کشور آسیب دیده از تروریسم در جهان


جدیدترین گزارش موسسه اقتصاد و صلح (IEP) درباره شاخص جهانی تروریسم نشان می دهد که عراق در سال 2019 میلادی به عنوان دومین کشور جهان بیشترین آسیب را از تروریسم دیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، این موسسه غیرانتفاعی مستقر در شهر سیدنی استرالیا در گزارش سالانه 2020 میلادی خود درباره شاخص جهانی تروریسم آورده است: تعداد قربانیان تروریسم در سال 2019 میلادی 13 هزار و 826 نفر بوده است که کاهش چشمگیر 15 درصدی را نسبت به سال قبل از آن و 59 درصدی را از زمان سال 2014 میلادی نشان می دهد.

براساس این گزارش، حملات تروریستی تقریبا به طور انحصاری در مناطق شاهد جنگ و درگیری بوقوع پیوسته است و 96 درصد قربانیان تروریسم در جهان در سال 2019 میلادی در این مناطق بوده اند.

این شاخص نشان می دهد که افغانستان رتبه اول را در شاخص جهانی تروریسم در لیست 135 کشور جهان به خود اختصاص داده و عراق در رتبه دوم و نیجریه در رتبه سوم این لیست قرار دارد.

در گزارش سال 2020 موسسه اقتصاد و صلح که امروز در رسانه های عراق منتشر شده، سوریه و سومالی و یمن در رتبه های چهارم تا ششم لیست یاد شده قرار دارند که به ترتیب بیشترین آسیب را از تروریسم برده اند.

براساس شاخص جهانی تروریسم این موسسه، گروه طالبان همچنان گروهی است که جان بیشترین افراد را در سال 2019 میلادی گرفته است؛ هرچند که آمار قربانیان ناشی از حمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق دومین کشور آسیب دیده از تروریسم در جهان

عراق دومین کشور آسیب دیده از تروریسم در جهان