مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 08:252020-11-26اقتصادي

گل و میوه شب یلدا را آنلاین از شرمیلا سفارش دهید


شب یلدا معروف به شب چله، یکی از باستانی ترین جشنواره های پارسی بوده که حدود چند هزار سال، به صورت سالانه شب 30 آذر، توسط مردمان  کشورها و آیین های مختلف از جمله ایرانیان در سراسر جهان برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام شرمیلا، از آنجا که روزها طولانی تر و شبها در زمستان کوتاه می شوند، ایرانیان آخرین شب پاییز را به عنوان تجدید خورشید و پیروزی نور بر تاریکی جشن می گیرند.

مردم در این شب خاطره انگیز دور هم جمع شده و تا سپیده دم به خوردن آجیل، شیرینی و تفریح و صحبت می پردازند تا این شب سرد و تاریک را با خوشی بگذارنند.

میوه های شب یلدا دارای ارزش نمادین هستند.

برخی بر این باورند که هندوانه نماد خورشید با شکل کروی است در حالی که برخی دیگر معتقدند که خوردن هندوانه باعث آسیب رساندن به بیماری های زمستانی می شود.

انار نمادی از تولد است و دانه های قرمز روشن آن نمادی از درخشش زندگی است.

توصیف شب یلدا در لغت نامه دهخدا : شب یلدا طولانی ترین شب سال بوده که ایرانی ها در آن آتش روشن می کنند، در کنار یکدیگر بیدار می مانند، کرسی را آماده می کنند و روی کرسی را با انواع و اقسام غذاها و گل ها تزیین می کنند.

سفره شب یلدا : جهت مهیا نمودن سفره شب یلدا، سعی کنید از طرح های قدیمی، ظروف سفالی، مسی و پارچه های سنتی بهره گیرید تا جلوه دلنشین تری به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گل و میوه شب یلدا را آنلاین از شرمیلا سفارش دهید

گل و میوه شب یلدا را آنلاین از شرمیلا سفارش دهید