مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 12:202020-11-26سياسي

ضرورت ایجاد مجتمع قضایی ویژه اطفال در همدان


رییس کل دادگستری استان همدان ایجاد مجتمع های قضایی ویژه اطفال در همدان را یک ضرورت دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در حاشیه برگزاری مدرسه پاییزه حقوق کودک که به میزبانی استان همدان با بیان اینکه به منظور حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان قوانین استوار و قضات مجرب و آموزش دیده فعالی داریم اظهار کرد: البته به خاطر نبود امکانات با هدف ایجاد مجتمع های قضایی ویژه اطفال در استان ها، تا تحقق نهایی برنامه های خود فاصله داریم.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان از این منظر که شرایط جسمی، سنی و روانی خاصی دارند در مقایسه با بزرگسالان آسیب پذیرتر هستند و بیشتر هم در معرض بزه دیدگی قرار دارند گفت: اسفند 1372 مجلس شورای اسلامی اجازه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون حقوق کودک را با حفظ قوانین داخلی و رعایت آن و نیز موازین شرعی پذیرفت، با این حال قوانین مرتبط با حقوق کودکان و نوجوانان جامعی در کشور داریم.

*چهارگانه حقوق کودکان کدامند؟ رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه عدم تبعیض، رعایت منافع و احترام به دیدگاه های کودکان و نیز حق حیات و بقاء و رشد، چهارگانه حقوق کودک محسوب می شود، افزود: این حقوق در قوانین داخلی کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی در حمایت از مادر و جنین وی قبل از تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد مجتمع قضایی ویژه اطفال در همدان

ضرورت ایجاد مجتمع قضایی ویژه اطفال در همدان