مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 04:452020-11-28اقتصادي

مشکلی به نام عدم آشنایی با اصول اولیه ذبح در ایلام


ذبح شرعی به قدری حائز اهمیت است که در قرآن صریحا ذکر شده این در حالی است که در برخی مناطق استان ایلام همچنان با اصول اولیه ذبح دام آشنا نیستند و سبب بروز شک و شبهاتی در حلیت گوشت دام شده است.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ مریم نظری: اخیرا مخاطبان فارس سوژه ای را در سامانه فارس من با عنوان مردار به خورد مردم ایلام ندهید ثبت کرده اند، که خبرنگاران فارس بر آن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

حلال شدن گوشت یکی از دلایلی است که در نگاه اول برای انجام ذبح اسلامی از سوی مسلمانان مورد توجه قرار می گیرد اما براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، ذبح اسلامی علاوه بر اینکه سبب حلیت گوشت دام می شود به ماندگاری و افزایش کیفیت گوشت دام نیز کمک می کند.

از جمله شرایط ذبح اسلامی گفتن بسم الله، رو به قبله بودن دام و قطع اوداج اربعه نای، مری و دو رگ شریانی و وریدی اطراف گردن با چاقوی تیز است؛ در ذبح اسلامی با توجه به نحوه برش گردن همه رگ ها قطع شده که این امر سبب می شود خونریزی با سرعت و به صورت ناگهانی انجام شود.

 نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور امر مهمی است که در راستای تولید غذای حلال باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

بر اساس گفته شاهدان عینی در کشتارگاه ها و مناطقی از قبیل مهدی آباد و شباب، کشتار غیرمجاز دام انجام و آنگونه که باید به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی به نام عدم آشنایی با اصول اولیه ذبح در ایلام

مشکلی به نام عدم آشنایی با اصول اولیه ذبح در ایلام