مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 11:552020-11-28اجتماعي

چند برابر شدن مشاهده یوزها با خروج دام ها/ رویت 2 یوزپلنگ دیگر در توران شاهرود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رویت دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک توران شاهرود و تصویربرداری از این گونه نادر در خطر انقراض خبر داد.

- ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رویت دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک توران شاهرود و تصویربرداری از این گونه نادر در خطر انقراض خبر داد.

امیر عبدوس 8آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: زیستگاه توران مهمترین زیستگاه گونه های نادر و در خطر انقرض یوزپلنگ آسیایی، گورخر ایرانی و.

است.

وی با اشاره به طرح سازمان محیط زیست برای خرید مراتع تعدادی از دامداران این منطقه خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح خرید حقوق مرتعداران و خروج دام از مراتع پارک ملی توران نتایج شگفت انگیزی در پی داشته مشاهده یورپلنگ آسیایی در این زیستگاه مهم را چند برابر کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: مشاهده یوزپلنگ آسیایی چه توسط محیط بانان و مردم محلی و چه از طریق تصویربرداری از طریق دوربین ها در این مدت افزایش یافته است.

احمد رادمان رییس پارک ملی توران پیش از این در گفت وگو با ایسنا از تلاش برای خالی شدن پارک ملی توران از دام خبر داده بود وی با بیان اینکه قرار است به علت وسعت زیستگاه فعلا هسته مرکزی پارک از دام خالی شود اظهار کرد: در محدوده 100هزار هکتاری هسته مرکزی پارک ملی توران هش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند برابر شدن مشاهده یوزها با خروج دام ها/ رویت 2 یوزپلنگ دیگر در توران شاهرود

چند برابر شدن مشاهده یوزها با خروج دام ها/ رویت 2 یوزپلنگ دیگر در توران شاهرود