مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 07:052020-11-29اجتماعي

منابع ایرانشناسی در اسپانیا محدودند


نازیلا بارانی می گوید که زبان فارسی زبان دوم دانشگاه سالامانکاست، اما متاسفانه منابع ایرانشناسی در اسپانیا بسیار محدود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نازیا بارانی استاد دانشکده زبانشناسی دانشگاه سالامانکا در اسپانیا درباره میزان استقبال زبان فارسی در این کشور گفت: سال 2007 تدریس زبان فارسی را با تعداد محدودی از دانشجویان در اسپانیا شروع کردیم، اما به تدریج با تلاش های صورت گرفته بیشتر توانستیم فرهنگ و زبان فارسی را به اسپانیایی ها بشناسانیم.

امسال هم رکورد خوبی داریم و تعداد دانشجویان به 41 نفر رسیده است.

بارانی ادامه داد: ما سال 2007 زبان فارسی را به عنوان یک درس عمومی شروع کردیم و سعی کردیم مسئولان دانشگاه را متقاعد کنیم تا زبان فارسی را به عنوان زبان دوم در رشته های مختلف بگذارند که خوشبختانه این هدف در سال 2017 محقق شد.

وی با اشاره به اینکه درس دیگری با نام فرهنگ و اندیشه ایرانی به عنوان واحد درسی دانشجویان در مقطع لیسانس تدریس می شود، افزود: این درس اختیاری است و دانشجویان رشته های مختلفی که در مقطع لیسانس هستند، می توانند آن را انتخاب کنند.

این استاد زبانشناسی با بیان اینکه متأسفانه کتاب درباره ایرانشناسی در اسپانیا زیاد نیست، اضافه کرد: منابع این درس را بیشتر خودم تهیه می کنم که شامل ادبیات، هنر، تاریخ و آثار اساتید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع ایرانشناسی در اسپانیا محدودند

منابع ایرانشناسی در اسپانیا محدودند