مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 02:402020-11-29سياسي

آیا امام اهل مطرح کردن کرامات بودند؟ آیت الله هاشمی پاسخ داده است


آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی در پاسخ به این پرسش که آیا امام اهل مطرح کردن کرامات بودند، گفت: هیچ حاضر نبودند یک کرامتی به خودشان منتسب بشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، در گفت و گویی که در خرداد ماه 90 حجت الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی با مرحوم آیت الله هاشمی به مناسبت بیست و دومین سالروز رحلت امام انجام داد، و این مطلب در روزنامه جمهوری اسلامی نهم خرداد ماه به چاپ رسید، پرسشی با مضمون زیر درباره کلاس های اخلاق امام مطرح شد که در ادامه پرسش و پاسخ را با هم می خوانیم: بین سال 1320 تا 1325 درس اخلاق پررونق حوزه را داشتند، آقایانی هم که آن موقع شرکت می کردند خیلی تحت تأثیر بودند.

تعبیر مرحوم آقای مطهری این است که ما بعد از آن جلسه سرمست می شدیم، آیت الله امینی می فرمودند من هر بار از آن جلسه که بیرون آمدم در اثر مواعظ امام اصلاً حالت عادی نداشتم، حالت غیر طبیعی داشتم.

بعد ایشان تقریباً همان مباحث را در کتاب های اخلاقی شان مثل اربعین نوشتند، بعد هم در طول درس فقه و اصول موعظه اخلاقی می کردند.

سؤال این است که امام در این سفارشات و مواعظ اخلاقی شان، مکتوب یا شفاهی چه روشی داشتند؟ شاید تصورمان از اخلاق این باشد که معلم اخلاق یک داستان هایی، کشفی، کرامتی، عجایبی می گوید برای اینکه افراد تحت تأثیر قرار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا امام اهل مطرح کردن کرامات بودند؟ آیت الله هاشمی پاسخ داده است

آیا امام اهل مطرح کردن کرامات بودند؟ آیت الله هاشمی پاسخ داده است