مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 06:252020-11-30اقتصادي

کهکشان راه شیری توسط همسایه اش کشیده شده است


ابر ماژلانی بزرگ (LMC) یک کهکشان اقماری است که در همسایگی کهکشان راه شیری قرار دارد و همانند ابری کم نور در آسمان شب نیمکره جنوبی قابل مشاهده است.

- "ابر ماژلانی بزرگ"(LMC) یک کهکشان اقماری است که در همسایگی کهکشان راه شیری قرار دارد و همانند ابری کم نور در آسمان شب نیمکره جنوبی قابل مشاهده است.

پیشتر یک مطالعه نشان داده بود که ابر ماژلانی بزرگ مانند کهکشان راه شیری توسط هاله ای از ماده تاریک احاطه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، همانطور که دانشمندان معتقد بودند، ابر ماژلانی بزرگ حدود 700 میلیون سال پیش از مرز کهکشان راه شیری عبور کرده است و به دلیل محتوای ماده تاریک زیادی که داشته است، ساختار و حرکت کهکشان ما را در هنگام عبور تحت تاثیر قرار داده است.

دیسک/قرص مارپیچی شکل ستارگان و سیارات توسط نیروی گرانشی این کهکشان کوچک تر یعنی ابر بزرگ ماژلانی(LMC) با خشونت شدید کشیده، پیچ خورده و تغییر شکل یافته است.

در این مطالعه جدید، دانشمندان دانشگاه ادینبرو کشف کردند که چگونه ابر ماژلانی بزرگ این کار را با کهکشان راه شیری انجام داده است.

آنها از یک مدل آماری پیچیده برای محاسبه سرعت دورترین ستاره های کهکشان راه شیری استفاده کردند و دریافتند که کشش بسیار زیاد هاله ماده تاریک ابر ماژلانی بزرگ، دیسک کهکشان راه شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهکشان راه شیری توسط همسایه اش کشیده شده است

کهکشان راه شیری توسط همسایه اش کشیده شده است