مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 09:152020-11-30اقتصادي

قبل و بعد از اهدای پلاسما چه کنیم؟


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مردم باید به نکاتی برای اهدای پلاسما توجه کرده و به شایعات غیرمعتبر و غیرعلمی در این مورد گوش نکنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مردم باید به نکاتی برای اهدای پلاسما توجه کرده و به شایعات غیرمعتبر و غیرعلمی در این مورد گوش نکنند.

ابراهیم میری مقدم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پلاسما در واقع بخشی از خون یا به تعبیری مایع بین سلولی خون است که سلول های خونی در آن شناور می باشند.

وی با بیان اینکه خون از دو قسمت شامل؛ سلول های خونی ( 45 درصد ) و پلاسما (55 درصد) تشکیل شده است، افزود: نکته مهم این است که بیش از 90 درصد پلاسما آب است و حدود 7 درصد آن را پروتیین ها تشکیل می دهند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: مطلبی که این روزها بسیار حائز اهمیت است و تزریق پلاسما را تحت تاثیر قرار داده، 7 درصد پروتیین موجود در آن است که آنتی بادی ها جز این هفت درصد محسوب می شوند.

میری مقدم ادامه داد: در مواجهه با عوامل مختلف یا پاتوژن های مختلف بدن آنتی بادی می سازد که این آنتی بادی در فرد ایجاد مصونیت می کند.

وی بیان کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند در بدن آن ها آنتی بادی علیه این ویروس ساخته شده و همچنین این افراد حاوی سلول های حافظ ایمنی هستند که مرتب آنتی بادی می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل و بعد از اهدای پلاسما چه کنیم؟

قبل و بعد از اهدای پلاسما چه کنیم؟