مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 06:102020-12-01اجتماعي

امتحانات دانش آموزان حضوری است یا مجازی؟


در همین رابطه، خسرو ساکی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم اکنون تصور بر این است که سنجش ابزار غربالگری است و صرفا به وسیله آن دانش آموزان ارتقای پایه یا تکرار پایه خواهند داشت، می گوید: هم اکنون در نظام های پیشرو این موضوع را به عنوان نتیجه اصلی سنجش نگاه نمی کنند.

وی ادامه می دهد: در نظام های آموزشی پیشرو، رویکرد سنجش برای یادگیری است و بیشتر به سنجش آغازین و تکوینی تکیه می شود تا سنجش پایانی و تراکمی.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می گوید: در بین معلمان ما اعتقاد بر این است که سنجش یعنی سنجش یادگیری و تراکمی که در پایان دوره انجام می شود و صرفا از طریق امتحان کتبی و آزمون مداد و کاغذی قابل اجراست در حالیکه این موضوع فقط یکی از ابزارهای سنجش است، روش های دیگر نیز وجود دارد مانند مشاهده عملکرد دانش آموز، ارزشیابی تغییرات رفتار او و تکمیل کار پوشه که مراحل یادگیری دانش آموز به صورت فرایندی در آنجا ثبت شده و مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

ساکی بیان می کند: در آموزش الکترونیک کارپوشه الکترونیک تشکیل می شود و تمام اقدامات، فعالیت ها و مستندات دانش آموز در جریان یادگیری، آنجا قرار می گیرد و معلم کارپوشه را ارزیابی و به فرایند یادگیری دانش آموز و نتایجی که تولید کرده است، نمره می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امتحانات دانش آموزان حضوری است یا مجازی؟

امتحانات دانش آموزان حضوری است یا مجازی؟