مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 07:002020-12-02پزشكي

بحران کرونا، مبتلایان به HIV را تهدید می کند


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد مبتلا به اچ آی وی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

- ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد مبتلا به اچ آی وی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

ابراهیم قادری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری اول دسامبر مصادف با 11 آذرماه به نام روز جهانی ایدز، اظهار کرد: شعار روز جهانی ایدز در سال 99، همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک اعلام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اچ آی وی یکی از استراتژی های برنامه کشوری پیشگیری از HIV محسوب می شود، افزود: اپیدمی HIV، معضلی جهانی و یکی از بزرگترین چالش ها را در زندگی فردی و اجتماعی انسان تشکیل می دهد که رشد اجتماعی و اقتصادی در سراسر جهان را تضعیف کرده و بر تمامی سطوح جامعه تأثیرگذار است ولی خوشبختانه اکثر کشورهای دنیا اقدامات خوبی برای کنترل آن انجام داده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، کرونا را خطری جدی برای مبتلایان به اچ آی وی عنوان کرد و گفت: در زمانی که شیوع کرونا توانایی های نظام سلامت را تحت الشعاع قرار می دهد، مبتلایان به HIV و همچنین کسانی که بیشتر در معرض مبتلا شدن به HIV هستند دچار اختلال در زمینه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کرونا، مبتلایان به HIV را تهدید می کند

بحران کرونا، مبتلایان به HIV را تهدید می کند