مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 07:102020-12-02بين الملل

وزیر خارجه شیلی: گوآیدو، رهبر برحق ونزوئلاست


وزیر خارجه شیلی با اعلام اینکه انتخابات مجمع ملی ششم دسامبر در ونزوئلا فاقد اعتبار است، گفت: خوان گوآیدو حتی اگر روز یکشنبه کرسی خود را به عنوان رییس پارلمان این کشور از دست بدهد، - همچنان رهبر مشروع ونزوئلا خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از سوی ده ها کشور از جمله ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا رهبر مشروع و برحق این کشور به رسمیت شناخته می شود.

اما وی به عنوان رییس مجمع ملی تقریبا مطمئن است از ژانویه 2021 جایگاهش را از دست می دهد چون نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا به دنبال به دست گرفتن کنترل مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون در یک رای گیری است که بسیاری از کشورها بر این باورند با تقلب همراه است.

آندرس آیاماند، وزیر خارجه شیلی در جریان سفر به بروکسل گفت: ما هیچ اعتبار و مشروعیتی برای انتخابات روز یکشنبه ششم دسامبر ونزوئلا نمی بینیم.

ما به همکاری بر این اساس ادامه می دهیم که یک دولت مشروع در ونزوئلا تحت امر گوآیدو است.

مادورو گفته که به قانون اساسی ونزوئلا پای بند است و در ششم دسامبر این انتخابات را برگزار می کند؛ اتحادیه اروپا گفته که زمان برگزاری این انتخابات خیلی نزدیک است و به همین دلیل، نمی توان ناظران بین المللی را به ونزوئلا اعزام کرد تا از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه شیلی: گوآیدو، رهبر برحق ونزوئلاست

وزیر خارجه شیلی: گوآیدو، رهبر برحق ونزوئلاست