مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-02سياسي

پیشنهاد ایجاد بیمه مهریه برای جلوگیری از آسیب به زوجین


در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با موضوع بررسی ابعاد اجتماعی مهریه، پیشنهاد ایجاد بیمه و وام مهریه داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در ابتدای این جلسه کبری خزعلی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، ضمن عرض تبریک و تسلیت در پی شهادت دانشمند هسته ای کشورمان دکتر محسن فخری زاده، این حادثه را نشان از پیشرفت علمی و تحقیقاتی کشور در بالاترین مدارج دانست و تأکید کرد: دشمن بداند حرکت دانشمندان عزیزمان متوقف نخواهد شد و اگر پرچمی از دست عزیزی در هر حوزه تخصصی بیافتد جوانان معتقد و جان برکف آن را برافراشته و این راه را ادامه خواهند داد.

دستور اول این جلسه به بررسی بازنگری آیین دادرسی دعاوی مربوط به خانواده در راستای تحقق ماده 20 و 21 قانون اساسی و نحوه اجرای مصوبه تشکیل واحد ارشاد و امداد در کنار دادگاه های مدنی خاص مصوب شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داشت.

این موضوع با حضور کارشناسان ارشد قوه قضاییه بررسی و پیشنهادهایی پیرامون آن ارائه شد که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم بهره گیری از مراکز مشاوره پیش از طلاق به نحوی که فرآیند داوری و حکمیت تخصصی و علمی تحقق یابد، استفاده از ساختار شورای حل اختلاف با فرایندی جدید در راستای قانون اساسی و ایجاد دادگاه صالحه و ایجاد سامانه مشاوره جامع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ایجاد بیمه مهریه برای جلوگیری از آسیب به زوجین

پیشنهاد ایجاد بیمه مهریه برای جلوگیری از آسیب به زوجین