مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 10:252020-12-02پزشكي

درمان ایدز به صورت رایگان و محرمانه در سراسر کشور


کارشناس اچ آی وی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه درمان اچ آی وی به صورت رایگان و محرمانه در سراسر کشور ارائه می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس مازندران، فاطمه شعبانی کارشناس اچ آی وی معاونت بهداشتی دانشگاه بابل طی گفت وگویی از افزایش انتقال اچ آی وی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده خبر داد و گفت: 47 درصد از راه های انتقال را در سال 1398 به خود اختصاص داده است.

  وی با اشاره به اینکه عفونت HIV یک بیماری قابل کنترل است، گفت: همچنان بعد از حدود چهل سال به عنوان یکی از مهم ترین مسائل بهداشت عمومی در تمام دنیا و ایران مطرح است.

  شعبانی عنوان کرد: شعار روز جهانی ایدز 2020 همبستگی جهانی، مسؤولیت مشترک است و نقش مهم  همه ما را در  پذیرش این مسؤولیت اجتماعی، حتی به اندازه  قدمی کوچک در برنامه های کنترل اچ آی وی بیش از پیش پر رنگ تر می کند.

کارشناس اچ آی وی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مطابق روش های آماری تخمین زده می شود که 60 هزار و 431 نفر در کشور مبتلا به اچ آی وی هستند.

این مسؤول ادامه داد: براساس نظام جامع مدیریت داده های الکترونیک اچ آی وی کشور، تا پایان سال 1398 از بین افراد مبتلا به اچ آی وی شناسایی، ثبت و گزارش شده 22 هزار و 330 نفر زنده هستند، که از این تعداد 15 هزار و 949 نفر برای دریافت خدمات به مراک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان ایدز به صورت رایگان و محرمانه در سراسر کشور

درمان ایدز به صورت رایگان و محرمانه در سراسر کشور