مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 05:452020-12-03اقتصادي

ذخایرخون در وضعیت مطلوبی قرار دارد/ خون دهی ها به صورت مستمر باشد


با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز دائمی است و از طرفی خون و فرآورده های آن مدت نگهداری محدود دارند، پس لازم است همه گروه های خونی به ویژه گروه های منفی به صورت مستمر مبادرت به اهدای خون کنند.

- غلامرضا حامدی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در خرم آباد، در رابطه با وضعیت بانک خون لرستان، اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخایر خونی در مراکز انتقال خون و در طی فراخوان سازمان، به همت مردم منجر به اهدای خون شد و در حال حاضر ذخایر انتقال خون در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز دائمی است و از طرفی خون و فرآورده های آن مدت نگهداری محدود دارند، برای مثال فرآورده پلاکت سه تا پنج روز مدت نگهداری دارد، پس لازم است همه گروه های خونی به ویژه گروه های منفی به صورت مستمر مبادرت به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان در رابطه با نبود پایگاه انتقال خون و گلایه برخی از مردم شهرستان های مختلف، اظهار داشت: لرستان دارای چهار پایگاه انتقال خون است، در حالی که یکی از استان های هم سطح استان دارای یک یا دو پایگاه هستند و از طرفی احداث پایگاه مستلزم داشتن شاخص هایی مانند تعداد جمعیت، تعداد اهدا کننده خون ، تعداد تخت بیمارستانی، تعداد بیماران خاص و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایرخون در وضعیت مطلوبی قرار دارد/ خون دهی ها به صورت مستمر باشد

ذخایرخون در وضعیت مطلوبی قرار دارد/ خون دهی ها به صورت مستمر باشد