مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 12:102020-12-03فرهنگي

پخش «حاجی واشنگتن» در سالروز درگذشت علی حاتمی + تیزر


شبکه چهار سیما با پخش فیلم سینمایی «حاجی واشنگتن» اثر ماندگار و یادگار مرحوم علی حاتمی، سالگرد درگذشت این کارگردان سینما را گرامی می دارد.

- شبکه چهار سیما با پخش فیلم سینمایی حاجی واشنگتن اثر ماندگار و یادگار مرحوم علی حاتمی، سالگرد درگذشت این کارگردان سینما را گرامی می دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، جمعه (14 آذر ماه) در سالروز درگذشت مرحوم علی حاتمی، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده سینمای ایران، فیلم سینمایی حاجی واشنگتن اثری ماندگار از این کارگردان، روی آنتن خواهد رفت.

حاجی واشنگتن اثری از علی حاتمی است که در سال 1361 در ایران ساخته شد.

این فیلم داستان زندگی غم انگیز حسینقلی خان صدرالسلطنه نخستین سفیر ایران در بلاد آمِریکا را روایت می کند؛ پس باید در آمریکا ساخته می شد اما به دلیل مشکلات سیاسی دو کشور گروه سازنده ناچار شدند فیلم را در ایتالیا دنبال کنند.

عزت الله انتظامی در گفتگویش با فریدون جیرانی هنگام نمایش تلویزیونی فیلم از اقامت طولانی مدت عوامل در ایتالیا (نزدیک 5 ماه) اشاره می کند که فیلم با مشکلات مالی فراوان همراه بوده است.

حاتمی فیلم نامهٔ هر سکانس را شب قبلش می نوشته و از زیر در بستهٔ اتاق انتظامی در هتل، به او می رسانده است! فیلم بعد از زمان اولین نمایشش در اولین جشنوارهٔ ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش «حاجی واشنگتن» در سالروز درگذشت علی حاتمی + تیزر

پخش «حاجی واشنگتن» در سالروز درگذشت علی حاتمی + تیزر