مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-05سياسي

فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون


پرسش بعدی برادر محسن این بود که چرا فیزیک کوانتومی نمی داند وضعیت الکترون موجود در اتم در گذر از یک تراز به تراز دیگر چگونه است؟ چرا تنها از واقعه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حسن رحیم پور ( ازغدی)  در چهارمین یادداشت شفاهی خود، پس از ترور شهید ترور هسته ای سردار فخری زاده به طرح برخی اندیشه های شهید در فیزیک کوانتوم ، مقایسه نظریه ملاصدرا و انیشتین و مقوله زمان نسبی پرداخته است:  پرسش بعدی برادر محسن این بود که چرا فیزیک کوانتومی نمی داند وضعیت الکترون موجود در اتم در گذر از یک تراز به تراز دیگر چگونه است؟ چرا تنها از واقعه، خبر می دهد.

چرا برای نحله های عمل گرا و پوزیتیویست نیز اساسا مهم نیست که الکترون در جریان این گذر چه وضعی دارد و تنها تشنه فایده عملی آن است؟ جان ما تشنه دانایی است اما در هیچ یک سیراب نمی شود.

حال آنکه طرح همین پرسش های جواب نداده، تضمین پیشرفت علم است و همین چالش اساسی در هر دو مکتب فیلسوفان علم است که فیزیکدان را به سکون و قناعت می کشاند، همان اتهامی که اینان دیگران را بدان متهم می کردند.

علم بی این  سؤالات، رشد نمی کند و هر چه مانع تحقیق بیشتر در علم شود محکوم به شکست است.

 اما البته شهید هسته ای ما همین نمی دانم های انبوه فیزیک جدید را درعین حال، حسن بزرگ آن نسبت به فیزیک نیوتنی می داند که مدعی همه چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون

فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون