مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 10:552020-12-05اقتصادي

اهمیت فسیل ها در مسائل اقتصادی، علمی و گردشگری قابل مشاهده است


شواهد مربوط به تاریخ حیات، در سنگ ها، رسوب های اطراف و زیر پاهای ما نهفته است که بخش مهمی از آن ها را شواهد دیرینه شناسی تشکیل می دهند در نتیجه فسیل های گیاهی و جانوری، - ایسنا/خراسان رضوی شواهد مربوط به تاریخ حیات، در سنگ ها، رسوب های اطراف و زیر پاهای ما نهفته است که بخش مهمی از آن ها را شواهد دیرینه شناسی تشکیل می دهند در نتیجه فسیل های گیاهی و جانوری، نشانه هایی بی همتا، بسیار حساس و شکننده از شرایط جغرافیایی و زمین شناسی گذشته هستند.

مکان های دارای فسیل، به خاطر فرسایش عادی و فعالیت های انسانی، مانند ساخت و ساز، معدن کاری و جاده سازی، در معرض نابودی قرار دارند و در صورت تخریب یا نابودی، قابل احیا نخواهند بود.

محققان در پژوهشی با عنوان اهمیت و روش های حفاظت از فسیل ها آورده اند، حفاظت از میراث مشترک دیرینه شناسی، وظیفه تمامی افراد جامعه است تا علاوه بر متخصصان، نسل های آینده و عموم مردم هم بتوانند از این منابع طبیعی با ارزش بهره برداری کنند.

در این پژوهش که توسط رضا خوش رفتار استادیار گروه جغرافیا دانشگاه زنجان انجام شده آمده است: علم جدیدی که به شناسایی، حفاظت و مدیریت مکان های مهم از دیدگاه علوم زمین می پردازد، ژئوکنسرویشن نامیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت فسیل ها در مسائل اقتصادی، علمی و گردشگری قابل مشاهده است

اهمیت فسیل ها در مسائل اقتصادی، علمی و گردشگری قابل مشاهده است