مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 13:202020-12-05فرهنگي

تصنیف «کاروان شهید» متعلق به ناظری است یا لطفی؟


آهنگساز، نوازنده و مدرس تار و سه تار ـ در یادداشتی به حاشیه های تصنیف «کاروان شهید» که شهرام ناظری اخیرا عنوان کرده سازنده ملودی این اثر او بوده است و نه محمدرضا لطفی، - مازیار شاهی ـ آهنگساز، نوازنده و مدرس تار و سه تار ـ در یادداشتی به حاشیه های تصنیف کاروان شهید که شهرام ناظری اخیرا عنوان کرده سازنده ملودی این اثر او بوده است و نه محمدرضا لطفی، پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت مازیار شاهی آمده است: هنرمند پیشکسوت و ارجمند، استاد شهرام ناظری، به تازگی مدعی شده اند ملودی اثرِ ماندگارِ کاروان شهید ساخته ایشان است و استاد محمدرضا لطفی (موسیقیدان) صرفاً مقدمه اش را ساخته اند.

چند موضوع قابل تأمل است: 1.

در تمام سال هایی که استاد لطفی زنده بودند و امکانِ پاسخ دادن به این ادعا را داشتند، استاد ناظری سکوت اختیار کردند و چند سال پس از درگذشت استاد لطفی، به خاطر آوردند ایشان ملودی را ساخته اند.

در حالی که در زمانِ حیاتِ استاد لطفی این اثر به گونه های مختلف، بارها اجرا و پخش شد.

چه زمانی که چاووش هشت با صدای خودِ ایشان منتشر و نام لطفی به عنوان آهنگساز اثر ذکر شد؛ چه سال 87 که گروه بانوان شیدا با صدای شاه محمدی اجرایش کردند و نام لطفی به عنوان آهنگساز این اثر در بروشور کنسرت و همچنین فیلم منتشرشده ذکر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصنیف «کاروان شهید» متعلق به ناظری است یا لطفی؟

تصنیف «کاروان شهید» متعلق به ناظری است یا لطفی؟