مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 05:202020-12-06اقتصادي

تجهیز شالیزارها از راهکارهای کاهش ساخت خانه های دوم در گیلان  


مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تجهیز و نوسازی شالیزارها موجب می شود که تولید برنج اقتصادی تر شود و کشاورزان برای فروش اراضی شان به سایر هموطنان برای ساخت خانه های دوم در گیلان بی رغبت شوند.

- ایسنا/گیلان مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تجهیز و نوسازی شالیزارها موجب می شود که تولید برنج اقتصادی تر شود و کشاورزان برای فروش اراضی شان به سایر هموطنان برای ساخت خانه های دوم در گیلان بی رغبت شوند.

  مجتبی شاه نظری در گفت و گو با ایسنا از توسعه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و گفت: گیلان در حال حاضر 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که 86 هزار هکتار آن نوسازی شده است و برنامه داریم 800 هکتار دیگر از این اراضی تجهیز و نوسازی شود.

وی افزود: گیلان استان پیشرو در تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری کشور است و توسعه اراضی شالیزاری در سال جاری در شهرستان های رشت، آستانه، لاهیجان و صومعه سرا بیش از شالیزارهای شهرستان های دیگر در دستور کار است.

شاه نظری با بیان اینکه تسطیح اراضی شالیزاری منجر به کاهش قیمت تمام شده تولید برنج می شود، گفت: از آنجایی که هزینه های کارگری در سال های اخیر در زمان کشت و برداشت برنج بسیار افزایش یافته است، کشاورزان بیشتری تقاضا دارند تا شالیزارهایشان را تجهیز و نوسازی کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز شالیزارها از راهکارهای کاهش ساخت خانه های دوم در گیلان  

تجهیز شالیزارها از راهکارهای کاهش ساخت خانه های دوم در گیلان