مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 05:202020-12-06فرهنگي

اولین مکان درخشش اصغر فرهادی و نوید محمدزاده + اسناد قدیمی


چه کسی فکرش را می کرد آن انباری بی ستون که متعلق به سلف سرویس دانشگاه بود، روزی مکان درخشش جمعی از نامداران فرهنگ این کشور شود، اما از خوش اقبالی این انبار متروکه بود که روزگار برایش چنین تقدیری معین کرد.

- اولین مکان درخشش اصغر فرهادی و نوید محمدزاده + اسناد قدیمی رضا بابک و امین تارخ در نمایش لورنزوچیو کار دکتر محمد کوثر در تالار مولوی چه کسی فکرش را می کرد آن انباری بی ستون که متعلق به سلف سرویس دانشگاه بود، روزی مکان درخشش جمعی از نامداران فرهنگ این کشور شود، اما از خوش اقبالی این انبار متروکه بود که روزگار برایش چنین تقدیری معین کرد.

ما درست نمی دانیم اول بار پری صابری، این انباری را برای راه اندازی سالن تئاتر پیشنهاد داد یا دکتر عالی خانی، رییس وقت دانشگاه تهران.

ولی هر چه بود، با پیگیری صابری که اواخر دهه 40 مدیر امور فوق برنامه دانشگاه تهران بود و با حمایت دکتر عالی خانی، این انباری بی استفاده به یکی از بهترین سالن های تئاتر ما تبدیل شد؛ تالار مولوی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تالار مولوی اولین سالنی نیست که دانشجویان تئاتر در آن درخشیده اند ولی بی تردید اولین پایگاه جدی تئاتر دانشگاهی است که نزدیک به نیم قرن در خدمت دانشجویان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مکان درخشش اصغر فرهادی و نوید محمدزاده + اسناد قدیمی

اولین مکان درخشش اصغر فرهادی و نوید محمدزاده + اسناد قدیمی