مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 05:502020-12-06سياسي

بی آبی سه روستای «بشاگرد» در جوار بزرگترین «سد» هرمزگان!+فیلم و عکس


  به گفته اهالی، از استانداری هرمزگان تا فرمانداری بشاگرد و از شرکت آبفا و آب منطقه ای استان تا اداره آب و فاضلاب بشاگرد، بارها و بارها رفته و نامه و مکاتبه داشته ایم اما سودی برای ما جز هدر دادن هزینه و زمان نداشته است.

سد جگین برایمان سودی نداشت/ بی آبی و کوچ به حاشیه شهرها مجتبی برزیده رییس شورای روستای مرنگ به خبرنگار فارس می گوید: آب مصرفی روستا در دهه 70 از یک چشمه فصلی وصل شده است که در سالیان اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود بارش باران، این چشمه تقریبا کم آب شده است که جوابگوی نیاز مصرفی اهالی روستای مرنگ نیست و مردم روستای مرنگ، آب آشامیدنی و مصرفی را یا از دریاچه سد جگین با حیوان و کوله یا از گودال هایی که در کنار آبادی حفر شده تامین می کنند.

وی افزود: این سد دیگر برای مردم این روستاها به جای سود و منفعت تبدیل به یک تهدید شده است و هفته ای نیست که یک یا چند دام اهالی در باتلاق های گِل آلود کنار دریاچه سد گیر نکنند و تلف نشوند.

رییس شورای مرنگ در ادامه گفت: دقیقا دو سال قبل دو نفر از جوانان روستا که برای آوردن آب به کنار دریاچه سد جگین رفته بودند که پس از پر کردن دبه های آب برای رهایی از جهنم گرمای تابستان به داخل آب می روند که به محض رفتن به داخل آب یکی از این دو جوان غرق و جان می بازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی آبی سه روستای «بشاگرد» در جوار بزرگترین «سد» هرمزگان!+فیلم و عکس

بی آبی سه روستای «بشاگرد» در جوار بزرگترین «سد» هرمزگان!+فیلم و عکس